Warsztat dietetyka

77.png

10 produktów dla zdrowia Twojego mężczyzny

Marcin Rogala   Dieta & Trening 9/2017

Odpowiedni dobór żywności to jeden z podstawowych czynników determinujących nasze prawidłowe funkcjonowanie i dobre samopoczucie. Jedzenie powinno się odznaczać odpowiednim bilansem makroskładników, niskim stopniem przetworzenia, wysoką jakością i właściwą zawartością wszelkich nieenergetycznych cząstek, czyli witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Na ogół zaleca się taką samą dietę zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, ale można wybrać poszczególne składniki jadłospisu, które zawierają substancje bardziej korzystne dla panów niż dla pań. Różnimy się przecież od siebie znacząco. Układ sercowo-naczyniowy kobiet i mężczyzn potrzebuje podobnych składników, ale potrzebne nam są inne substancje, aby prawidłowo przebiegała produkcja hormonów płciowych i prawidłowo działał układ rozrodczy. Na kolejnych stronach skarbnica składników dobroczynnych dla zdrowia mężczyzny.

wod.png

Woda wodzie nierówna, którą z nich wybrać na lato?

Marcin Rogala   Dieta & Trening 9/2017

Na pytanie, jaki jest najważniejszy składnik diety, niektórzy odpowiedzą, że jest nim białko, będące jedynym makroskładnikiem, którego organizm nie potrafi magazynować. Inni wskażą węglowodany, które są podstawowym źródłem energii, a jeszcze inni wspomną o warzywach i owocach, ponieważ właśnie ta grupa pokarmów stanowi dietetyczną podstawę w nowej piramidzie zdrowego żywienia. Jeden składnik naszego pokarmu wyprzedza jednak całą tę trójkę, a mowa oczywiście o wodzie.

yyy.png

Dlaczego, mimo zmęczenia, jesteśmy szczęśliwi?

Jakub Jelonek   Dieta & Trening 9/2017

O endorfinach słyszał chyba każdy z nas, a nawet jeśli nie, to pewnie nieraz zdarzyło się nam odczuć ich działanie na własnej skórze. Podczas intensywnego wysiłku fizycznego w naszym organizmie syntetyzowane są przeróżne substancje, które, według najnowszych teorii naukowych, zostały stworzone przez ewolucję po to, aby zachęcić nas do aktywności fizycznej.

Fotolia_134381669_Subscription_Monthly_M.jpg

Chcesz mieć mięśnie, jedz dużo białka! Prawda czy mit?

Barbara Herok   Dieta & Trening 9/2017

Ulegając trendom dietetycznym, osoby aktywne sportowo z reguły uwzględniają w żywieniu produkty bogate w białko. Ale co tak naprawdę o nim wiemy? Jakie miejsce w żywieniu osób aktywnych fizycznie i sportowców zajmuje dzisiaj ten składnik odżywczy? Czy w przypadku białka sprawdzi się zasada im więcej, tym lepiej czy wręcz odwrotnie, nadmiar okaże się szkodliwy?

Sukces w zasięgu

1.png

Dieta na wakacjach czy wakacje od diety?

Wszyscy z utęsknieniem czekamy na okres urlopowy, kiedy będziemy mogli cieszyć się piękną pogodą, spędzać więcej czasu z rodziną, odwiedzać ciekawe miejsca oraz chociaż na chwilę zapomnieć o codziennych problemach. Dla wielu osób wakacyjny relaks to niestety również wakacje od zdrowej diety i usprawiedliwienie dla łamania przestrzeganych na co dzień zasad. Tymczasem, wystarczy odrobina wysiłku i chęci, aby z wakacji przywieźć jedynie dobre wspomnienia, a nie nadmiarowe kilogramy.

1122.png

Jak zacząć biegać w wakacje

Marta Hennig   Dieta & Trening 9/2017

Letnie miesiące to idealny czas, by rozpocząć przygodę z bieganiem. Sprzyjająca pogoda skutecznie chroni przed wymówkami, a odpowiednia temperatura sprawia, że bieganie staje się relaksujące i przyjemne. Jak jednak zacząć biegać, by nie zniechęcić się po kilku treningach? I co najważniejsze – by nie zrobić sobie krzywdy?

Dobra dieta

33.png

Wakacyjna dieta dla par. Zróbcie to razem

Dieta & Trening 9/2017

Razem łatwiej się zmobilizować. Przyjemniej gotuje się razem! Oczywiście milsze są także wspólne posiłki, kiedy partner ma to samo na talerzu. I wspierać się łatwiej razem, żeby podołać wyzwaniu. I wreszcie, najmilej jest wspólnie zrzucić kilka kilogramów. Tylko na wagę wchodźcie osobno. Do dzieła!

ghj.png

Dieta to nie głodówka. Dlaczego dieta nie działa

Większości osób słowo dieta kojarzy się z głodówką i wyrzeczeniami mającymi wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na życie towarzyskie, nastrój i brak przyjemności z jedzenia, które wchodzi w skład nowej (zdrowszej) diety. Jeśli tak się dzieje, jest to znak, że nasze podejście jest niewłaściwe. Zdrowa dieta to nie głodówka, a racjonalne i przemyślane działanie, które pozwala uniknąć błędów będących przeszkodą w osiągnięciu celu.

Zeszyt ćwiczeń

image3633.png

Trening na siłowni plenerowej...i bez wymówek

Natalia Mlekicka   Dieta & Trening 9/2017

Siłownie plenerowe powstały, by zachęcić okolicznych mieszkańców do aktywności fizycznej, dlatego są ogólnodostępne i można z nich korzystać bezpłatnie. Warto wykorzystać letnią pogodę i zaplanować taką aktywność na świeżym powietrzu. Żeby ćwiczenia na siłowni plenerowej przyniosły efekt, trzeba nauczyć się poprawnie wykonywać je na dostępnym sprzęcie i pamiętać o rozpoczęciu treningu od rozgrzewki oraz rozciąganiu na zakończenie.

Fotolia_127686779_Subscription_Monthly_M.jpg

Trening skocznościowy

Paweł Bieniek   Dieta & Trening 9/2017

Ideą treningu plyometrycznego (skocznościowego) jest maksymalne skrócenie czasu potrzebnego do przejścia z fazy skurczu ekscentrycznego do fazy skurczu koncentrycznego mięśnia. Cykl rozciągnięcie – skurcz prowadzi do wyzwolenia siły eksplozywnej, której wielkość jest ściśle zależna właśnie od szybkości jej wygenerowania. Celem tego typu treningu jest zatem doprowadzenie do wyzwolenia jak największej wartości siły w jak najkrótszym czasie, czyli inaczej mówiąc – mocy. Stymulacja neuromięśniowa prowadzi zatem do przyspieszenia i wzmocnienia odpowiedzi na nieznaczne zmiany długości mięśnia.

Plan dla Ciebie

Archiwum