Zdrowie

DiT_06_06.jpg

Bieg po wydolność

Paweł Bieniek   Dieta & Trening 6/2017

W dobie rosnącej popularności sportu masowego i różnego rodzaju aktywności fizycznej w formie fitness czy crossfit, warto się przyjrzeć z bliska tak ważnej kwestii jak wydolność fizyczna. Zwiększenie efektywności treningów bez wątpienia uzależnione jest od poznania zasad funkcjonowania własnego organizmu i jego możliwości wysiłkowych.

Warsztat dietetyka

DiT_06_19.jpg

10 pokarmów dla twojego mózgu

Marcin Rogala   Dieta & Trening 6/2017

Mózg pochłania około 20% spożytych kalorii i zaabsorbowanego przez płuca tlenu, a stanowi jedynie 2% masy ciała. Zużywa zatem dziesięciokrotnie więcej glukozy i tlenu niż reszta organizmu. To pozwala wyobrazić sobie, jak energochłonne jest nasze centrum dowodzenia, i jak bardzo trzeba się starać, aby je odpowiednio zaopatrywać.

DiT_06_22.jpg

Na chłody rozgrzewający jadłospis

Żaneta Michalak   Dieta & Trening 6/2017

Zimowe miesiące nie sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej masy ciała i wcale nie mam tu na myśli okazji do świętowania, których w tym okresie jest niemało. Zimą dni wydają się krótsze i nagle okazuje się, że brakuje czasu na trening, natomiast długie wieczory idą w parze z nieskończoną ilością kalorycznych przekąsek.

DiT_06_27.jpg

Rozciąganie statyczne po bieganiu, czyli dobre zakończenie treningu

Rozciąganie to, obok rozgrzewki, nieodzowny element każdego treningu. Najbardziej popularną formą stretchingu jest rozciąganie statyczne. Ćwiczenia te są proste i nie wymagają ani skomplikowanych urządzeń, ani dużo miejsca, dlatego też nadają się do wykonywania w domowym zaciszu. Poniżej znajdują się przykłady ćwiczeń rozciągających, które można wykorzystać w swoim treningu.

Dieta & sport

DiT_06_37.jpg

Najlepszy przyjaciel pięknych nóg

Marcin Rogala   Dieta & Trening 6/2017

Czy istnieje ćwiczenie idealne dla kobiet? Ćwiczenie, które rozwija mięśnie dokładnie tam, gdzie trzeba i jednocześnie pozwala pozbyć się tłuszczu? Ruch tak wspaniały, że został nazwany królem ćwiczeń siłowych? Tak! Mowa o najlepszym przyjacielu każdej kobiety, czyli przysiadach. Bez siadu nie ma zadu – to powiedzenie zna wiele użytkowniczek siłowni, jak też kobiet ćwiczących w domowych zaciszach. Jest ono do bólu prawdziwe.

Fitness

Na końcu

TOP 3 – orzechy, kakao i zielona herbata

Arkadiusz Matras   Dieta & Trening 6/2017

W czasach, kiedy jeden na sześciu Europejczyków jest otyły, a połowa z nas ma nadmierną masę ciała, szukamy panaceum, aby zatrzymać kaskadę dietozależnych chorób cywilizacyjnych. Przedstawiam więc mój subiektywny ranking trzech dietetycznych dodatków mających protekcyjny wpływ na zdrowie. Produkty zawarte w TOP3 są ogólnodostępne i tańsze niż ich egzotyczne odpowiedniki, a włączenie ich do jadłospisu jest dziecinnie proste.

Rozgrzewka

DiT_06_04_1.jpg

Rehabilitacja na fali

Dieta & Trening 6/2017 Tekst otwarty

Rehabilitacja obecnie przeżywa dynamiczny rozwój. Korzystają z niej nie tylko ludzie, którzy doznali urazu, lecz także osoby ze schorzeniami neurologicznymi oraz sportowcy, chcący zapobiec kontuzjom.

DiT_06_04_2.jpg

Placuszki z cukinii

Dieta & Trening 6/2017 Tekst otwarty

Placuszki z cukinii są niskokaloryczne, szybko się je przygotowuje, a do tego pysznie smakują. Podajemy je same lub z dodatkami, których może być całe mnóstwo. Można posypać je pleśniowym serem lub fetą, posmarować śmietaną lub jogurtem, podać z wędzonym łososiem i koperkiem, pomidorową salsą, słodko--ostrym sosem chili lub najzwyklejszym sosem pomidorowym.

Nie zapomnij o rozciąganiu

Dieta & Trening 6/2017 Tekst otwarty

Rodzajem wysiłku, który najczęściej jest ignorowany, niedoceniany i pomijany przez osoby aktywne fizycznie jest rozciąganie! Osoby pracujące nad poprawą szybkości, rezygnują z rozciągania, twierdząc, że zbyt duży zakres ruchu wymaga znacznie większej masy mięśniowej, a także nakładu siły i energii, tylko po to, by zapanować nad zwiększonymi zakresami ruchu.

Co jemy na śniadanie?

Dieta & Trening 6/2017 Tekst otwarty

Zdecydowana większość Polaków jest przekonana, że ich śniadania są zdrowe. Wg badania ARC Rynek i Opinia najczęściej sięgamy po pieczywo, wędlinę i ser oraz herbatę, która wygrywa z kawą.

Archiwum