Warsztat dietetyka

Fotolia_128398087_Subscription_Monthly_L.jpg

Naturalne spalacze tłuszczu Czy wierzyć w ich skuteczność?

Marcin Rogala   Dieta & Trening 8/2017

W obecnym świecie atrakcyjna i wysportowana sylwetka ma tak duże znacznie, jakiego chyba nigdy nie miała. Wszyscy chcemy, by nasze ciało wyglądało zdrowo, czyli miało jak najmniej tkanki tłuszczowej. W tej walce nie jesteśmy osamotnieni. Półki sklepów z suplementami, a coraz częściej także aptek, uginają się od produktów ułatwiających spalanie podskórnych zapasów energetycznych. Producenci obiecują niesamowitą skuteczność i każą sobie słono płacić za kilkutygodniową kurację. Jeżeli jednak dokładnie przyjrzymy się składowi, dojdziemy do wniosku, że znakomita większość składników to substancje naturalnie występujące w naszym pożywieniu, a dodawane są do produktów jako skondensowane wyciągi lub czyste substancje pochodzące z syntezy chemicznej.

drawing5.png

Suplementacja w diecie aktywnej mamy

Barbara Herok   Dieta & Trening 8/2017

W życiu każdego z nas są momenty, gdy organizm potrzebuje większej niż zwykle ilości składników odżywczych. W przypadku kobiet, takim czasem jest niewątpliwie okres ciąży i karmienia piersią. Prawidłowa podaż składników energetycznych, budulcowych, witamin oraz makro- i mikroskładników mineralnych w tym okresie jest konieczna do prawidłowego rozwoju dziecka, ale również zachowania zdrowia matki. Czy w takim wypadku dieta jest w stanie zapewnić nam te wszystkie składniki? Czy konieczna będzie suplementacja? Jeśli tak, czy same możemy po nie sięgać?

drawing6.png

Co pić podczas treningu?

Marcin Rogala   Dieta & Trening 8/2017

Nie ulega wątpliwości, że odpowiednia podaż płynów to jeden z najważniejszych czynników odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Na podstawie przeprowadzonych badań i obserwacji uznaje się, że optymalna ilość wody to 1 ml na każdą wydatkowaną albo spożytą kilokalorię lub 30-40 ml na każdy kilogram masy ciała. Jednocześnie, wiele czynników, takich jak wysoka temperatura otoczenia, dieta bogata w białko czy wysiłek fizyczny, może zwiększyć zapotrzebowanie na płyny. Intensywny trening wpływa na funkcjonowanie organizmu, więc w czasie jego trwania trzeba szczególnie zadbać o optymalne nawodnienie organizmu.

Sukces w zasięgu

Fotolia_89164721_Subscription_Monthly_XL.jpg

5 wskazówek na dobry start

Każdego lata chcesz spróbować zawalczyć o wysportowaną sylwetkę, ale nawet jeśli uda Ci się zacząć to szybko się zniechęcasz i rezygnujesz zanim pojawią się efekty? Oto 5 porad, które pomogą ci, gdy zaczynasz pracę nad sobą. Pamiętaj, że każdy mały krok sprawia, że jesteś coraz bliżej celu. Na początku nie stawiaj sobie poprzeczki zbyt wysoko, a mierz siły na zamiary. Zamień błędy na nowe przyzwyczajenia i zdrowe podejście do życia!

Fotolia_145782107_Subscription_Monthly_M.jpg

Trening z balastem?

Kolarstwo to sport, który wymaga nie tylko dobrej kondycji, ale także sporo czasu, jaki trzeba przeznaczyć na treningi. Dlatego wiele kobiet-rowerzystek obawia się, że założenie rodziny pozbawi je czasu na trening i pogorszy ich sportową formę. Tymczasem dziewczyny, z którymi przeprowadziłam wywiad świetnie łączą rolę matki i rowerzystki. O swoich doświadczeniach związanych z kolarstwem i macierzyństwem opowiadają blogerki Joanna, Justyna i Marta.

drawing4.png

Poradnik Motywacyjny dla mam. Dlaczego warto wrócić do aktywności sportowej po ciąży.

Ewa Grajewska   Dieta & Trening 8/2017

Powrót do aktywności fizycznej po ciąży bywa niełatwy. Trzeba wzmacniać osłabione pare ciała i rozluźniać te, które są zbyt napięte, by przywrócić mięśniom ich funkcje. Stąd aktywność fizyczna młodej mamy powinna wyglądać nieco inaczej niż w przypadku kobiety, która nie była w ciąży i chce po porostu schudnąć. Co zrobić, żeby się nie zniechęcić i uzyskać zakładany efekt?

Dobra dieta

Zeszyt ćwiczeń

Plan dla Ciebie

drawing.png

Sezon bikini 2017 nadchodzi

Plaża, słońce, wysoka temperatura i szum fal. Brzmi bajecznie! Od nadmorskiego relaksu dzielą cię już dosłownie chwile, a ty zamiast cieszyć się zasłużonym odpoczynkiem, stresujesz się patrząc w lustro i bezradnie załamujesz ręce. Pora to zmienić! Nigdy nie jest za późno na zmianę: rozpocznij metamorfozę już dziś! Trudno ci samej zacząć? Podejmij wyzwanie z najlepszą przyjaciółką i razem zapracujcie na sukces!

Archiwum